רפלקסולוגיה


רפלקסולוגיה לריפוי משלים

כל אחד מאיתנו היה שמח לחזור הביתה מן העבודה ולקבל את העיסוי שהוא כל כך מייחל לו בכפות הרגליים. מדובר באחד האזורים העייפים ביותר אצלנו בגוף, משום שחלק ניכר מן היום אנו משתמשים בכפות הרגליים, בין אם לעמוד, ללכת, לרוץ ועוד.

אנו לא תמיד מודעים לעובדה שהבעיות שלנו מתחילות בכפות הרגליים, ולכן אנו לא תמיד יכולים לקשר בין רפלקסולוגיה ובין הבריאות שלנו. הרפלקסולוגיה היא תורה עתיקה מאוד הרואה את כפות הרגליים כמפה של הגוף, והטיפול בבריאות של האדם יכולה להתחיל ולהסתיים בכפות הרגליים.



לטפל בעיסוי רפואי בכפות הרגליים

הרפלקסולוגיה היא אחד מתחומי העניין הגדולים ביותר בכל מה שקשור לרפואה המשלימה בישראל בפרט ובעולם בכלל. המודעות לרפואה המשלימה עלתה מאוד בשנים האחרונות ויש מספר דרכים מקובלות מאוד לטיפול בכל מיני בעיות ותחלואות, כאשר הטיפולים ברפואה המשלימה כוללים שילוב של גוף ונפש, מעין אבחון כלל גופני ונפשי לכל בעיה שהיא.

על פי הרפלקסולוגיה, אם אנו חשים בבעיה פיזית כלשהי, ניתן לראות את ההשתקפות שלה בכפות הרגליים, ועל ידי לחיצה על נקודות מפתח בכפות הרגליים, ניתן לטפל בבעיה.
רפלקסולוגיה היא עיסוי, אך עיסוי רפואי עם מטרה לרפא.

ללמוד לטפל באמצעות רפלקסולוגיה

יש היום מספר מכללות ומוסדות לימוד אחרים, שמציעם את תוכנת הלמוד המלאה והשלמה של טיפולים משלימם, או טיפולים אלטרנטיביים. רפלקסולוגיה אחד מנושאי הלימוד הנפוצים ביותר, משום שרבים מבקשים להעניק במסגרת הטיפול הרפואי שלהם גם הנאה למטופלים שלהם.

בלימודי רפלקסולוגיה לומדים הסטודנטים את החיבור בין מערכות הגוף השונות ואת הקשר שלהן לכפות הרגליים, וכמובן שהם צריכים להכיר את הקשר שבין מערכות הגוף ובין הנקודות שלהן באזור הטיפול. מעבר לכך, כל סטודנט שלומד את מקצוע הרפלקסולוגיה, מחויב ללמוד גם אנטומיה על פי התורה הרפואית המודרנית, על מנת שיוכל להכיר את מערכות הגוף, ולדעת על פי אבחון של בעיה והמיקום האנטומי שלה, את הנקודות שצריך ללחוץ עליהן בכף הרגל.

להבין רפלקסולוגיה מהי

יש חשיבות גדולה מאוד למקצועות הרפואה המשלימה והדרך שבה דרכי הטיפול השונות עוזרות למטופלים. אם הרפואה המודרנית מבקשת לטפל בבעיה הכואבת, הרפואה המשלימה מציעה את האלטרנטיבה ומכילה את הבעיה הפיזית עצמה, אך עושה זאת במסגרת הטיפול בכלל מערכות הגוף.

חשוב לדעת שעל פי הרפלקסולוגיה, כפות הרגליים הן השתקפות של כל הגוף, על כל המערכות שלו. המלצותיהם של  המטופלים הרבים שחוו את הטיפולים הללו מעידות כי מדובר בשיטה טובה ויעילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה