פסיכולוגית קלינית


פסיכולוגית קלינית תפקידה לטפל באנשים הסובלים מבעיות נפש או הפרעות התנהגותיות שונות הנובעות ממצבים מסוימים שהאדם חווה בחייו, לדוגמה – אנורקסיה, בולימיה, דיכאון, טראומות ועוד.


פסיכולוגית קלינית היא אישה הרשאית לייעץ ולטפל במגוון שיטות טיפול, לאדם הסובל מבעיות נפש, ולעשות הרבה ככל הניתן למען שיקומו ולמען סיוע להחזירו למסלול החיים הנורמטיביים בצורה הטובה ביותר. פסיכולוגית קלינית מקצועית רוכשת את הידע שלה באוניברסיטה, בלימודים אינטנסיביים של כ - 4 שנות לימוד, והתמחות קלינית באחד מהמרכזים הפזורים ברחבי הארץ ומיועדים לכך. אולם רק מי שעשתה תואר שני וקיבלה אישור ממשרד הבריאות, תיחשב לפסיכולוגית קלינית, וכן תהיה רשאית לטפל באנשים הזקוקים כתחום מקצועי.



פסיכולוגית קלינית
קהל היעד לטיפול ואבחון

קהל היעד של פסיכולוגית קלינית הוא רב גוני וכולל את כל שכבות האוכלוסייה. אין ספק שזהו מקצוע מרתק המשלב בפסיכולוגיה תקשורת, סיוע וטיפול, תחום עיסוק המהווה תחושה של שליחות וסיפוק רב לפסיכולוגית הקלינית.

בין המטופלים הפונים לטיפול ניתן למנות ילדים בעלי בעיות התנהגותיות וקושי בהשתלבות בחברת הילדים. ניתן למנות הורים לילדים, זוגות נשואים הסובלים מקשיים, נערות ונערים בגיל ההתבגרות, אנשים מבוגרים הסובלים מטראומות ופוסט-טראומות, חיילים, עולים חדשים, ועוד.

מתי כדאי לפנות לפסיכולוגית הקלינית?

פנייה לפסיכולוגית הקלינית צריכה להיעשות כשהאדם מרגיש שהוא חייב לטפל בבעיה או בהפרעה ממנה הוא סובל. אין טעם לדחות או לחשוש מהטיפול עם הפסיכולוגית הקלינית, ופנייה מהירה ככל האפשר  תיטיב עם המטופל ותסייע לו להתקדם הלאה בחייו ולפתור את הבעיות מהן הוא סובל. הדבר נכון במיוחד כאשר עוברים משבר או טראומה פתאומית בחיים.

אין צורך לעבור משברים לבד ויש בהחלט סיבה טובה לבקש סיוע ועזרה מאיש מקצוע כמו פסיכולוגית קלינית, שיכולה לתת מענה משמעותי בזמנים קריטיים ולטפל במצוקות נפשיות שכאלו.
פסיכולוגית קלינית טיפולית

טיפול תרופתי

טיפול תרופתי הוא תחום שהפסיכולוגית הקלינית אינה יכולה לסייע בו, אך היא יכולה להפנות את המטופל לקבלת טיפול כזה אל פסיכיאטר. פסיכיאטר הוא האדם היחידי שיכול לאשר מתן תרופות פסיכיאטריות, במיוחד אם מדובר במחלת נפש.

מטופלים רבים התחילו טיפול אצל פסיכולוגית קלינית, שבסיומו, היא ראתה לנכון להפנות אותו לפסיכיאטר, למתן תרופות פסיכיאטריות, שבלעדיהן לאדם היה קשה להתמודד עם בעיותיו, כמו דיכאון והפרעות פסיכוזיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה