ניתוח טכני


ניתוח טכני – למן ההתחלה

ניתוח טכני של שווי נכסים פיננסיים איננו דבר חדש והוא מוכר עוד מן המאה ה-17. הדבר נעשה בכלים בסיסיים ובאופן חישוב ידני אבל הדבר די דומה למה שקורה כיום בעידן המחשבים. הראשון שידוע כמי שדחף את השימוש בניתוח טכני היה צ'ארלס דאו שפיתח את התיאוריה שלו אודות ניתוח טכני במאה ה-19, ואחריו באו ראלף אליוט וויליאם גאן שפיתחו שיטות ניתוח טכני בתחילת המאה העשרים.

ניתוח טכני במאה ה-20

בתום המאה הקודמת ובתחילת המאה ה-21 פותחו כלים לניתוח טכני ותיאוריות שונות באמצעות מחשבים מהירים ש/מסוגלים לערוך חישובים רבים בזמן קצר. כמו בתחומים רבים אחרים השימוש במחשבים הפך את תחום הניתוח הטכני למהיר ויעיל יותר.

מהו ניתוח טכני ?

ניתוח טכני איננו מתיימר להעריך את שוויו האמיתי של נכס פיננסי אלא לזהות דפוסים ומגמות במטרה לגרום לרווחים כספיים בשוק ההון. ניתוח טכני הינה שיטה סטטיסטית לניתוח נכסים פיננסיים על ידי ידיעת מחירי העבר של הנכסים ונפח המסחר בהווה. מטרת הניתוח הטכני היא לעמוד על תנועות המחירים העתידיים, כדי לגרום לרווחים גדולים יותר מעסקאות מוצלחות. כל זה נעשה כדי ליצור תשואה חיובית תוך כדי שמירה על רמת סיכון נמוכה. כדי להגיע למיקסום בניתוח הטכני מרבית המנתחים עושים שימוש בשיטות שונות ומשלבים ביניהן.

שילוב בין סוגי ניתוח טכני שונים

בנוסף לניתוח הטכני קיים גם ניתוח פנדומנטלי החוקר את הסיבות שמשפיעות על תנועות המחירים בשוק ההון. לעומת ניתוח זה ההנחה של הניתוח הטכני הינו כי המחירים משקפים את כל ההשפעות הכלכליות עוד לפני שהמשקיעים מודעים לזאת ולכן המחקר מתמקד רק בתנועות המחירים. חלק מסוחרי הבורסה משתמשים רק בניתוח טכני ואחרים משלבים בין השיטות השונות.
אם אתם מתעניינים בשוק ההון, ומעוניינים להרחיב את הידע שלכם בתחום וכן לקבל כלי שימושי ביותר, אין ספח שכלי של ניתוח טכני חשוב ביותר לכל משקיע.  אבל איך רוכשים את הידע הזה? לצורך כך עליכם להשתתף בקורס ניתוח טכני, שיספק לכם תשובות מקצועיות וכלים שימושיים להמשך הדרך.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה