הקמת חברה



הקמת חברה היא תהליך מרגש לכל הדעות, בו גם עצמאי "קטן", מבין כי גדל למעמד של חברה בע"מ, או אם זוהי חברה חדשה לגמרי, יש את ההתרגשויות, החששות, וההתלהבות מהעתיד לבוא. יחד עם זאת מדובר בתהליך מורכב, והשלבים הנדרשים בו.

הקמת חברה- למה זה טוב?
הקמת חברה בצורה האפקטיבית והנכונה ביותר, היא כזו שנשקלה לעומק, ולאחר קבלת יעוץ מעורך דין, רואה חשבון, או שניהם יחד, לגבי יעילות תהליך מסוג זה, וכדאיותו.
הקמת חברה משמעה הפרדה מוחלטת מבעל העסק מהחברה, בניגוד לעוסק מורשה, אז הא עצמו מייצג את העסק, ובמקרים של עיקולים חלילה, או בעיה כלכלית אחרת, הוא נדרש כאדם פרטי לשאת בתוצאות ובהשלכות. חברה, לעומת זאת, היא ישות נפרדת לחלוטין מהבעלים, ומתנהלת באופן שהוא כביכול עצמאי (למרות שמנהלים אותה אנשים, ביניהם הבעלים).
לשאלה למה טוב לפתוח חברה, התשובה היא כי בדיוק בשל מצב זה, בו החברה מתנהלת כישות נפרדת מהבעלים, לא ייפגעו רכושו וכספו הפרטיים של בעל החברה, אלא רק אלו המתנהלים בתוך החברה ובחשבונה. מדובר על יתרון גדול שאין להקל בו ראש.
יתרונות נוספים
עוד מאפשרת הקמת חברה קבלת הטבות שונות מרשויות המס למיניהן, הקבלה במיסוי ועוד. גם תשלום מס החברות, אותו נדרשת לשלם חברה בע"מ, הוא נמוך יותר מתשלום מס הכנסה אותו משלם עוסק מורשה.

תהליכי הקמת חברה
השלבים השונים בתהליך הקמת חברה מתחילים בבקשה לעשות זאת מול רשות התאגידים. הבקשה תכיל בתוכה נתונים הכרחיים כמו פעילות החברה ואופייה, התקנות שיהיו בה, שם החברה העתידית, מי בעלי המניות בחברה וכן, במידה וקיימים חברי דירקטוריון- יצטרכו אלו לאשר בכתב את הסכמתם לתהליך. לאחר מכן, נרשמת החברה כחברה אצל רשם החברות, ויש לזכור כי מדי שנה נדר תשלום אגרה שנתית אתה נדרשת כל חברה לשלם. אי תשלום האגרה, גורר אחריו קנסות כבדים וריביות, ולכן חשוב לעמוד בתנאים אלו.
כמובן שכל תהליך רישום החברה חייב להתבצע תחת פיקוח של רואה חשבון מוסמך תוך הקפדה על ביצוע כל שנדרש על פי החוק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה