נדל"ן מסחרי



מה היא המשמעות של נדל"ן מסחרי?
בעולם הנדל"ן, נהוג לבצע חלוקה לשני תחומים מרכזיים בולטים ביותר - נדל"ן מסחרי ונדלן פרטי. הנדל"ן הפרטי מתייחס לכל פיסת נדל"ן אשר נרכשת לצורך שימוש של מגורים. לעומת זאת, נדל"ן מסחרי עוסק רובו ככולו ברכישה של שטחי נדל"ן לצורך הפעלת רווח מסוים - בין אם מדובר על פתיחה של חנות, פתיחה של משרד, או של כל בית עסק אחר, ונהוג להכניס לקטגוריה זו גם את האנשים אשר משכירים את השטח בסופו של דבר למתחמים מסחריים שונים.

ואיך זה יכול להשפיע?
מבחינת הדינים והתקנות אשר קבעה מדינת ישראל, יש הבדל משמעותי מאד בין נדל"ן מסחרי לבין נדל"ן פרטי. על פי רוב, מכיוון שבאמצעות נדל"ן מסחרי יכולים הבעלים של מתחם נדל"ן כל שהוא יהא אשר יהא ייעודו לגזור רווח של ממש מעצם העובדה כי יש להם נדל"ן (בניגוד לנדל"ן מן הסוג הפרטי אשר משמש כמגורים בלבד), המדינה מטילה מיסוי גבוה יותר על הנכסים הללו מטבע הדברים. כמו כן, נדל"ן מסחרי על פי רוב גורר אחריו שינויים רבים של הנכס – דבר אשר מעלה בהכרח את היטל ההשבחה על הנכס עצמו בצורה ניכרת.

אז מה הפתרון הטוב ביותר?
בדיוק מן הסיבות הללו, רוב האנשים אשר מחפשים היום מתחמים של נדל"ן מסחרי פונים לאופציית השכירות ולא לאופציית הקנייה. אחזקה של נדל"ן מסחרי היא בעלות גבוהה מאד, ויש עסקים רבים אשר מחשיבים את עצמם כדינמיים, ולא רוצים להתחייב לשטח למשך 25 שנה של תשלומי משכנתא. במקום זאת, אופציית השכירות היא נוחה פי כמה, ופוטרת את מנהל העסק מלעסוק בנדל"ן בכוחות עצמו.

 
ומה התחזיות?
אין ספק שהתחום עבר שינויים רבים מאד בשנים האחרונות. שינויים במצב הכלכלי בארץ ובעולם משפיעים קודם כל על הנדל"ן המסחרי, והתנודות הן ברורות פי כמה. בשנתיים האחרונות הייתה עליה בכמות האנשים שרכשו נדל"ן מסחרי, על מנת להבטיח לעצמם שקט בזמן של מיתון. על כן כיום לשוכרים יש מגוון של אפשרויות לבדוק, ומגוון של אופציות לשכירות כאלה ואחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה