ההתפתחות של מרכזיות לאורך ההיסטוריה



כיצד מרכזיות השתנו בעשרות השנים האחרונות? האם הן משמשות לאותה מטרה שהן שימשו בעבר? ומה העלויות של אחזקתן ורכישתן כיום? התחלה של המרכזיות, הייתה כאשר היה צורך בעצם להקים רשת מקומית של טלפונים, והיה צורך במכשיר שינתב את השיחות השונות. בתחילה, היה מדובר על מרכזיות ידניות בלבד - ומרכזניות שונות ישבו ותפעלו את המרכזיה שלהן. הן היו ממש מנתבות באופן פיזי את השיחות, וכך מקשרות בין הקווים השונים. כמובן שהדבר היה אפשרי כל עוד היה מדובר על כמה מאות או אלפי קווים, אך עם השנים, הדבר נעשה מורכב יותר.

מתקדמים למרכזיות אוטומטיות
בהמשך, התפתחו המרכזיות באופן משמעותי, עד שהחלו לייצר מרכזיות אוטומטיות. מרכזיות אלו נמצאות למעשה בשימוש עד היום, והן פועלות על טכנולוגיה שמכונה PSTN. בשיטה זו, המרכזיה יכולה לזהות באופן אוטומטי את המספר שאליו מבקש המחייג ליצור קשר, והיא נותנת לו חיווי האם הקו פנוי או תפוס. התפקיד של המרכזיה במקרה הנ"ל, הוא גם לשמור על השיחה כך שהיא לא תתנתק באמצע. כיום בכל מדינה מודרנית אפשר למצוא מרכזיות אוטומטיות מסוג זה, אשר יוצרות את הקישור.



ומה המצב כיום?
עם זאת, מרכזיות אוטומטיות הן ממש לא המילה האחרונה בתחום. בעשורים האחרונים, החלו לפתח גם את מרכזיות הIP. בניגוד למרכזיות האוטומטיות הרגילות, אשר בסופו של דבר עובדות על השתית הקווית של קווי הטלפון עצמם, הרי שמרכזיות הIP פועלות על תשתית האינטרנט של הפס הרחב. הן משתמשות בפס הרחב, שהוא רשת תקשורת לכל דבר, בכדי להעביר את שיחת הטלפון. במקרה הנ"ל, הניתוב לא נעשה לפי קו הטלפון, אלא לפי כתובת IP, שהמרכזיה יודעת לזהות מראש, גם אם למתקשר היא מופיעה בצורת מספר טלפון רגיל לכאורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה