מיחזור משכנתא



יש מוצא למשכנתא מעיקה
משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך מאוד. הבעיה הגדולה איתה היא שהיא לא מתייחסת לשינויים הרבים שיכולים לחול הן במשק והן במצב הכלכלי האישי של כל אחד. דבר זה עלול לגרום לכך שהמשכנתא הנוכחית תהיה מעיקה ולא תתאים לכמות ההכנסות. אך יש פתרון לעניין זה. הפתרון הוא מיחזור משכנתא, שמשמעותו החלפה של המשכנתא הנוכחית לאחת אחרת שמתאימה יותר למצב בבנק ולמצב בשוק כולו. החלפה זו נותרת אורך נשימה כלכלי ומאפשרת לנהל את היומיום בצורה טובה יותר. מדובר בדבר שהופך לנפוץ יותר ויותר כיום כיוון שמחזור המשכנתא הוא עסק משתלם ברוב המקרים.




יש כמה דברים שמצביעים על כך שזהו הזמן להחליף את המשכנתא
לא בכל מצב כדאי להחליף את המשכנתא הקיימת. אולם יש מצבים שכדאי ללשים לב אליהם ואז לשקול מיחזור משכנתא. אחד המצבים הוא כאשר ההכנסה היא גבוהה יותר מאשר בעבר. במצב זה, המטרה היא להחזיר את המשכנתא כמה שיותר מהר, ואז אם המשכנתא הנוכחית פרוסה על הרבה מאוד שנים, אפשר להחליפה באחת עם תשלומים גבוהים יותר מדי חודש שיאפשרו החזר שלה תוך פחות זמן. מצב אחר הוא המצב ההפוך, בו ההכנסות קטנות יותר או שיש הוצאות חדשות כמו הוצאות על ילדים או על מצבים רפואיים, ואז מעוניינים לפרוס את התשלומים על גבי יותר שנים עם תשלומים קטנים יותר. עוד מצב שחשוב מאוד לשים לב אליו הוא כאשר הריבית בשוק נמוכה יותר, ואז ניתן לחסוך הרבה מאוד כסף.

כדאי לברר לפני שממחזרים משכנתא
מיחזור משכנתא הוא עניין שאין להקל ראש בו. חשוב לברר טוב מאוד בכמה בנקים לפני שמבצעים זאת. כדי לקבל מיחזור משכנתא משתלם שישפר את היכולת הכלכלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה