פירוק חברות: מטרה, הליכים וסיבות



עולם העסקים מזמם לנמצאים בתוכו הרבה מאד עליות ומורדות במהלך חיי העסקים שלהם מטבע הדברים. יש סיבות שונות לצורך לסגור לאיתם את העסק ולפרק את החברה על פי חוק פירוק חברות. המטרה העיקרית של הליך פירוק חברות היא כמובן ניצול של כל הנכסים או המשאבים הכלכליים אשר עומדים לרשות החברה על מנת לכסות את החובות שלה בצורה אופטימאלית. לא תמיד ערך הנכסים והמשאבים גבוה מספיק על מנת להשיג את המטרה, אך זה הוא כלי משפטי חשוב אשר מהווה חלק מהותי מתחום העסקים. פירוק חברות דומה במובנים רבים להליך של פשיטת רגל. יחד עם זאת, דיני פירוק חברות עוסקים בין היתר גם בחיסול היותה של החברה אישיות משפטית נפרדת.

מתי נדרש פירוק של החברה?
הליך פירוק הוא אף פעם לא נעים עבור בעלי החברה, אך לעיתים הוא מחויב המציאות ללא כל צל של ספק. חברה אשר נקלעת לקשיים צריכה לעיתים להתחיל בהליך של פירוק חברות על מנת לעמוד בהתחייבויות מול נושים או לקוחות שונים מטבע הדברים. העילה המרכזית עבור הליך פירוק חברות היא חדלות פרעון. חברה מגיעה למצב כזה רק כאשר היא לא עומדת בהתחייבות שלה ועל כן בית המשפט נדרש להתערב בסוגיה מן הסוג הזה.




פירוק בעקבות סכסוך בין שותפים
גם במצב בו השותפים בחברה מסתכסכים ניתן להגיע אל הליך פירוק חברות. סכסוך בין שותפים יכול לנבוע מאינטרסים כלכליים, ממאבקי כוח ואגו או פשוט מחוסר הסכמה. שותפים אשר לא מסוגלים לנהל יחד את החברה כעסק כלכלי פוגעים בעצמם ובכל הגורמים העומדים מולם. במקרה הזה, פירוק חברות נועד על מנת לשחרר את הצדדים מהמחויבות ולעזור להם לפתוח דף חדש.

הליך פירוק מרצון
אפשר להתחיל הליך פירוק מרצון. בעלי חברה אשר עומדים מול קשיים מתייעצים לעיתים עם רואה חשבון, עורך דין וגורמים מקצועיים אחרים ומחליטים לפנות אל הרשויות על מנת לדרוש פירוק. אם החברה היא בעלת כושר פירעון, הדין מקנה לבעלי החברה אוטונומיה מלאה על הליך הפירוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה