כל מה שרציתם לדעת על פטור מהצבא



יש מקרים בהם נדרש לקבל פטור מצה"ל מסיבות שונות כאלה ואחרות. חשוב לומר, כי פטור מהצבא יכול להיות מלא, כלומר פטור משירות, והוא יכול להיות גם פטור חלקי ולהתמקד בלבוש, הופעה, תנאי שינה, שימוש בכלי נשק או פטור ממגוון פעילויות אשר יש לבצען במהלך השירות הצבאי. במילים אחרות, פטור יכול להעניק הקלות בעת השירות הצבאי והוא גם יכול לספק פטור מלא משירות בצבא בהתאם לנסיבות מטבע הדברים. לפני שמחליטים לעבור את המבדקים לקבלת פטור מצבא, מאוד חשוב להכיר את ההשלכות אשר עלולות להיות לכך בצורה הטובה ביותר שניתן.
 
מה היא המשמעות של פטור מהצבא במדינת ישראל
פטור מהצבא יכול להיות בעל משמעות של חופש מוחלט, פטור מהצבא יכול להעיד על בעיה נפשית או פיזית אשר מונעת מהמועמד להתגייס לצה"ל להתאים למסגרת הצבאית, אך יותר מהכול אן כל צל של ספק כי פטור מהצבא משמעו היא שמסלול החיים שלכם יהיה שונה מאשר של רוב בני גילכם. בעתיד הלא רחוק כאשר תהיו נוכחים במעגלי חברים שבהם כולם ידונו על השירות הצבאי, כאשר תטיילו בעולם או תגיעו למסיבות של חברים, יתכן ולא תוכלו לקחת חלק בדיון הפופולארי על השירות הצבאי.



האם יהיו השלכות בעתיד לפטור שקיבלתם מהצבא
רוב ההשלכות העתידיות שעלולות להיגרם כתוצאה מהבחירה לקבל פטור מהצבא, יהיו חברתיות. יתכן ולא תרגישו חלק מהשיחה ויתכן כי לא תוכלו להגיש מועמדות למשרות הממשלתיות. גם משרות הדורשות סיווג ביטחוני, יהיו נעולות בפניכם וגם לא תוכלו לקבל מענקים והטבות מהמדינה, כאשר תהיו מעוניינים לרכוש דירה למשל. נזק אין לפטור מהצבא ואם אתם מוכנים להתמודד עם ההשלכות החברתיות על מנת להימנע מהשירות, הרי שזה אפשרי.

איך עושים את זה הלכה למעשה
פטור מהצבא אפשר לקבל במידה ואינכם מתאימים לשירות הצבאי בגלל המצב הבריאותי או הפסיכולוגי. גם אנשים דתיים מקבלים פטור מהצבא ובמיוחד הנשים. מי שהתחתן טרם גיוסו לצה"ל יוכל לבקש לקבל פטור וגם נשים הרות או מי שכבר מגדל ילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה