עו"ד מקרקעין



עו"ד מקרקעין מסייע במימוש תמ"א 38
אחד מן התוכניות השאפתניות ביותר שיש כיום במדינת ישראל, ובין המדוברות ביותר שבהן, היא לא אחרת מאשר התוכנית למימוש של תמ"א 38. זו היא תוכנית אשר באה לחזק מבנים כנגד רעידות אדמה אשר עלולות לקרות באזורנו ולגרום, לצערנו הרב, להרס לא פשוט עבור מבנים ישנים כאלה ואחרים. על מנת שהתהליך ישתלם לדיירים במסגרת השיפוץ ניתן לבצע תוספות שונות לבניין כמו הוספת מעלית, הוספת חניה ואף הוספת קומה ודירות חדשות. על פי רוב, מתבצע קשר עם חברה יזמית בתחום הנדל"ן אשר לוקחת על עצמה את כל העלויות של הפרויקט, ועל כן גם נהנית מהרווחים, קרי בניית יחידות דיור נוספות לאותו בניין ומכירתן לדיירים חדשים, כשהדיירים הוותיקים בבנין, לא צריכים לשלם כלום. אז איך עו"ד מקרקעין נכנס לתמונה?

ישנם מאבקים בדרך
על הנייר, תמ"א 38 נשמעת כמו רעיון מעולה, כי כולם מרוויחים. הדיירים נהנים מבניין משופץ וחזק נגד רעידות אדמה, והיזם משקיע, ובסוף מפיק רווחים. אז מדוע צריך את הסיוע של עו"ד מקרקעין? משום שבפועל יש הרבה דברים בדרך שצריך לעבור. יש לקבל אישורים מהרשות המקומית, לקבל אישור עבור התוכניות ההנדסיות, לוודא כי האינטרס של הדיירים לא נפגע, לראות שהיזם מבצע את עבודתו כשורה, ושאף אחד לא מערים קשיים.


מייצגים כל צד
חשוב לציין כי עו"ד מקרקעין יכול לייצג כל צד בתהליך של מימוש תמ"א 38. הדיירים יכולים לשכור עו"ד מקרקעין אשר ייצג את האינטרסים שלהם למול הרשות המקומית ולמול היזם. מנגד, גם חברות בתחום הנדל"ן נוטות להיעזר בשירות של עו"ד מקרקעין, כאשר הן מעוניינות כי ההליך יאושר ע"י הרשויות המקומיות, וכן שיתבצע מו"מ תקין מול דיירי הבניין.

כולם יוצאים נשכרים
סופו של יום חשוב להבין כי הייצוג של עו"ד מקרקעין מטיב עם כולם. עורך הדין מסייע בהסרת המכשולים בדרך, ודואג כי התהליך יתבצע בצורה תקינה. בתור בר-סמכא בתחום המקרקעין, עורך הדין מודע לכל המשמעויות המשפטיות של השינוי בבניין, ודואג כי האינטרסים של כל הצדדים ישמרו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה