מניית רציו וחיפושי גז



מניית רציו הם צמד מילים אשר רבים למדו להגיד אותם בכמה השנים האחרונות ובמיוחד בקרב משקיעי הבורסה. מניות רציו הן מניות של אחת החברות אשר כבר גילתה בקידוחים שלה גז טבעי בכמויות מסחריות על כל המשתמע מכך. אנשים אשר משקיעים בבורסה אינם בהכרח אנשים אשר הגז הטבעי או הפקתו ממש מעניינים אותם. משקיעי הבורסה מעוניינים לעשות רווחים ועדיף כמה שיותר מהר בכל אפיק השקעה שהוא. סקטור הגז סיפק קרקע מאד פורייה למשקיע הבורסה ונקווה שלא יהיה מדובר בבועה אשר תרסק רבים ביום מן הימים, חלילה.
חיפושי גז והמניות של חברות הגז
בעוד מניות רציו כבר נסקו באופן מטאורי לאחר גילוי מרבצי הגז באיזור הקידוח של החברה, וכך גם לגבי כמה קידוחים נוספים כאלה ואחרים, הרי שיש חברות נוספות אשר מחפשות גז ואשר עדיין לא השלימו את תהליכי הבדיקה והכדאיות בעניין זה. אין כל צל של ספק, כי כיום משקיעים רבים נוטים להמר על קידוחי גז כאלה בתקווה שמחיר המניה שלהם ינסוק כמו מנית רציו. ישנה תופעה של מסחור גבוה של מניות הגז ועל כן יש להיות זהירים לפני הרכישה של מניות אלה ולדעת לעשות זאת בתבונה רבה.



מניית רציו והתגובות מחו"ל
התגובות בחו"ל למציאת גז טבעי ליד חופי מדינת ישראל מאד חיוביות והכתבות המתפרסמות אודות כך מאד אופטימיות. הכותבים המומחים טוענים כי המיכשור המשוכלל יעזור להפיק כמויות מסחריות גדולות של גז והשטחים שבהם מתבצעים הקידוחים מקבלים סיקור גדול בעיתונות הכלכלית העולמית.
גז וטייקונים
יש להפריד בין מניית רציו והפקת הגז בפועל. ישנם טייקונים הרואים בסקטור מניות הגז הזדמנו עסקית להרוויח על גב הציבור. כאשר טייקון בקנה מידה גדול מודיע כי הוא מתכוון להכנס לשוק מניות הגז, הדבר יוצר תגובת שרשרת אצל הציבור ("הוא יודע מה הוא עושה...") שמעוניין להכנס יחד איתו לטרנד, אך בפועל מה שקורה הוא יצירת בועה שהמשקיע הקטן יכול רק להפסיד ממנה. אין ספק ששוק הגז הוא חם, אך יש להתנהג בו בתבונה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה