יעה אופני




יעה אופני ידוע יותר בשמו הפופולרי - שופל. היעה הוא כלי המשמש בעיקר לעבודות בניה ועפר, למרות שהוא עושה עבודה גם באזורי אשפה וגינון. מבחינת הנראות שלו, יעה אופני נראה כטרקטור גדול אשר בקדמה יש לו כף גדולה (הדומה ליעה) ובאמצעותה ניתן לחפור עפר, להעביר חצץ או כל דבר אחר ממקום אחד לאחר. שימוש נוסף של היעה האופני הוא העמסה, באמצעות הכף ניתן להרים חפצים, פסולת, עפר, חצץ ועוד לגובה ולהעמיס על גבי משאית או כל רכב אחר שיפנה את התכולה.


שליטה

יעה אופני הוא כלי תחבורה אשר השליטה שלו נעשית על ידי שלוש או ארבע זרועות הידראוליות (תלוי בסוג היעה) כשמעבר לנסיעה של הכלי עצמו ניתן לשלוט בכף כשהיא נעה מעלה ומטה וכן ניתן לשלוט בזוית של הכף. ניתן למצוא סוגים שונים של כלים ויש כאלו שנעים על ארבעה גלגלים כששניים מהם גדולים יותר להגברת השליטה והנראות של הנהג וישנם כלים הנעים על זחל וכל סוג מתאים לתנאי שטח שונים.



שימושים עיקריים

היעה האופני נמצא בשימוש בתחום ההנדסה העירונית והוא לוקח חלק בעבודות הבניה השונות כמו למשל שטחי בניה גדולים, בניית בתים פרטיים ואף בעת תיקוני מדרכות ויצירת שבילים וכבישים. יעה אופני נמצא בשימוש גם באתרים נוספים כמו אתרי אשפה והוא יעיל בכל מקום בו יש לאסוף, להעמיס ולהעביר תכולה זו או אחרת.


נהיגה על יעה אופני

היעה האופני דורש רשיון מיוחד ומי שמוציא רשיון זה עושה זאת במטרה להשתמש בו בעבודה. העבודה על היעה נדרשת תמיד והיא יכולה להתבצע באופן פרטי, עצמאי או עבור חברות ועיריות. ישנם נהגים אשר שוכרים את היעה, יש שמשתמשים ברכב של העבודה וישנם שרוכשים רכב ומבצעים באמצעותו עבודות שונות (בעיקר בתחום הבנייה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה