הדברת מכרסמים



מכרסמים כדוגמת חולדות ועכברים הם במפורש מפגע תברואתי שנובע מחוסר אחריות של אנשים בזריקת אשפה למיכלים אטומים. ברגע שמתקיים מפגש ראשוני בין אדם למכרסם רצוי לזמן באופן מיידי איש מקצוע שמטפל בהדברת מכרסמים לפני שהבעיה תתרחב ותהפוך למפגע שיגבה מאיתנו כספים רבים כיוון שמכרסם אוכל כל מה שבדרכו ממזונות מפוזרים בצורה לא מפוקחת ועד כבלי חשמל.

מפגע בריאותי
מעבר להיותו מפגע תברואתי מכרסמים כדוגמת חולדות ועכברים הם נשאי מחלות וטפילים שבחוסר טיפול נכון והדברתם עלולים להביא עלינו מחלות חשוכות מרפא כדוגמת המגפה השחורה שפקדה את העולם לפני שנים רבות. הדברת מכרסמים מחויבת המציאות במיוחד בשביל למנוע מגפות והדבקות במחלות הנובעות מטפילים שהם מוצצי דם ונשאי מחלות בעצמם.

הדברת מכרסמים

פעולות חשובות
על מנת למנוע את חדירת המכרסמים ולפני הדברת מכרסמים אפשר לעשות מספר פעולות פשוטות כגון איטום מבנה, איטום מחילות, איטום פחי אשפה והקפדה על ניקיון. טיפול סביבתי הינו דרך נוספת להבטיח שמכרסמים לא יגיעו לאזור מיושב, כגון: גיזום עשבייה גבוהה ועצים לא מטופלים אשר מהווים מקורות מזון אידיאליים לחיות אלו שהן צמחוניות בעיקרן. הקפדה וביצוע פעולות אלו יכולות כמעט להבטיח בוודאות שמכרסמים לא ייכנסו לבית או למפעל, אחרת הנזק שהם עלולים לגרום יעלה יותר מעלות הדברתם.

חומרי הדברה
רוב חומרי ההדברה שבהם נעשה שימוש בעת הדברת מכרסמים מסוכנים מאד ורעילים עד כדי כך שחייבים לשאת אישור מהמשרד להגנת הסביבה לשימוש בהם. לא פעם אנו שומעים על ילדים ותינוקות שבחוסר השגחה בלעו רעל עכברים ואילולא היו מטופלים בזמן אזי היו נשארים נכים וחלילה מתים, לכן חשוב לבדוק אם קיימות דרכים אחרות להדברת מכרסמים. קיימות שיטות ירוקות להדברת מכרסמים וללא שימוש בכימיקלים כלל לדוגמא: הדברה אלקטרונית אשר יוצרת רעשים בתדרים שמפריעים למכרסמים עד כדי יציאתם מהבית מרצון, שיטה שללא ספק עדיפה על שימוש ברעל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה