דגשים עבור עיצוב מצגות



עיצוב נכון ואיכותי יכול לשדרג משמעותי כל מצגת. עיצוב קובע את הרושם הראשוני, את המסר ואת מערכת היחסים בין המוען והנמען. שירותי עיצוב מצגות ניתנים עבור סטודנטים ולקוחות פרטיים, אך הם מיועדים גם לאנשי עסקים, חברות, ארגונים ומוסדות ציבוריים. העיצוב הוא בראש ובראשונה דרך להדגיש את העיקר והתפל של המצגת. בנוסף, ניתן להיעזר בעיצוב על מנת לשווק מוצר חדש או לפרסם שירות ספציפי.

הדגש העיקרי בעיצוב מצגות הוא להכיר את קהל היעד. יש הבדלים גדולים בין ילדים, צעירים ומבוגרים שצופים במצגות. היכרות עם קהל היעד מחייבת הכנת שיעורי בית ופילוח לפי תחומי עניין, גיל ואפילו תחביבים. מצגת שפונה באופן מדויק לקהל היעד תצליח להשיג את מטרתה בקלות. מהבחינה הזו גם אין הבדל בין מצגת אקדמית לבין מצגת עסקית. המצגת חייבת להתאים לקהל היעד שצופה בה ולספק מענה לצרכים שלו.



שילוב בין גרפיקה ותוכן
דגש לא פחות חשוב עבור עיצוב מצגות הוא לשלב בין גרפיקה ותוכן. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא ניתן לבסס מצגת על גרפיקה בלבד. המצגת חייבת לכלול שורה ארוכה של אלמנטים גרפיים שמתכתבים עם הטקסט. השילוב בין גרפיקה ותוכן צריך להיות מדויק, עדין ומנוסח היטב. יש לבחור את המשפטים שילוו את השקופיות השונות במצגת, לבדוק באיזו גופן להשתמש על מנת להשתלב עם הגרפיקה ולא לשכוח ליצור מסר אחיד והרמוני.

השקופיות הראשונות של המצגת הן המשמעותיות ביותר. בעת עיצוב מצגות כדאי לבדוק מספר פעמים את איכות השקופיות ואת המסר שהן אמורות להעביר. אפשר לתת לאנשים שונים לראות את המצגת ולהביע דעה. כדאי לבצע התאמות ושינויים ואסור בשום פנים ואופן להיצמד לסגנון עיצוב אחד ויחיד בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה