התנדבות עובדים למען הקהילה



הסיבה העיקרית של התנדבות עובדים היא רצון לתרום חזרה לקהילה. התנדבות מן הסוג הזה היא בחסות המעסיק, אך בסופו של דבר את הפעילות עצמה מבצעים העובדים. כך למשל יכולים העובדים לראות מקרוב את צורת החיים של אוכלוסיות מוחלשות, לגלות מעורבות בעזרה לקהילה ובסופו של דבר גם לחוש סיפוק ומשמעות.

התנדבות עובדים היא בעלת יתרונות פרקטיים רבים. יש פעילויות התנדבות שמשולבות כחלק בלתי נפרד מסביבת העבודה של ארגוני הייטק, מוסדות ציבוריים וחברות פרטיות ויש פעילויות שמאומצות על ידי מעסיקים קטנים. מעסיקים שמעודדים את העובדים להתנדב ומקצים עבורם מסגרת מסודרת של פעילויות מרוויחים יחסי ציבור טובים ויתרון מול המתחרים. מהבחינה הזו, התנדבות עובדים היא ללא ספק נושא שמשרת את כל הצדדים המעורבים.



טיפים לבחירת התנדבות עובדים
התנדבות עובדים בדרך כלל מנוהלת על ידי ארגוני סיוע לנזקקים. מבחינת המעסיק או העובדים עצמם, חשוב מאוד לבחור התנדבות שעולה בקנה אחד עם תחומי העניין האישיים או עם הצרכים בשטח. מבחינה פונקציונאליות, רצוי לתת עדיפות לפעילות של התנדבות עובדים שנמצאת באותו אזור גיאוגרפי. כך ניתן להקל על העובדים שרוצים להגיע להתנדבות ולהגדיל את הסיכוי לכך שהם ימשיכו להתנדב גם מחוץ לשעות העבודה.

עוד רצוי לבדוק באופן ספציפי מה כוללת כל התנדבות עובדים והאם ניתן לשלב אותה עם פעילויות וולונטריות אחרות. ניתן לעשות זאת בעזרת התייעצות עם נציגי ארגוני סיוע, השוואה בין פעילויות קיימות של התנדבות עובדים ובמידת הצורך גם יצירת קשר עם המתנדבים המנוסים.
בסופו של דבר, המטרה של התנדבות עובדים היא להחזיר לקהילה אבל יש דרכים שונות לעשות זאת. רצוי למצוא את הדרך שהכי מתאימה לעובדים, למעסיק ולארגונים שאחראיים על הנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה