פירוק חברה בע"מ



כאשר נאלצים לפרק חברה בעקבות קשיים כלכליים או סיבות אחרות יש להגיש לבהמ"ש המחוזי, היחיד שמטפל בתהליך, בקשה לפירוק החברה. בנוסף, את הבקשה יש לפרסם 14 יום לפני הגשתה בעיתונות היומית, ובמידה והמבקש הוא גורם חיצוני, עליו להגיש לחברה העתק ממנה. על המעוניינים להשתתף בדיון של פירוק חברה בע"מ יש להודיע שבוע מראש ועל המתנגדים להגיש הצהרה לבהמ"ש לסיבות ההתנגדות לפירוק.

מה תפקידו של בהמ"ש המחוזי בתהליך פירוק חברה בע"מ?
מתחילת הדיון בבקשה בית המשפט המחוזי ממנה אדם שתפקידו פירוק החברה. הוא מאחד את נכסי החברה כדי לפרקם ולחלקם בין נושי החברה. לבסוף בהמ"ש מטיל צו המורה על פירוק חברה בע"מ שעובר לרשם החברות. במידה ומעוניינים לבטל את פירוק החברה ניתן לערער עד שנתיים מיום קבלת הצו.



פירוק חברה בע"מ על פי רצונה
החברה עצמה יכולה לבקש את פירוקה במידה ועדיין לא החלה בעסקיה או מכיוון שהחליטה זאת בשל סיבות מיוחדות. גם ההוגנות משחקת כאן תפקיד וכך פירוק חברה בע"מ מרצונה בשל חובות תהווה סיבה לפירוק מרצון. בכל אופן, פירוק מרצון יכול להיעשות באמצעות נושים או בעלי מניות החברה.

פירוק חברה בע"מ באמצעות בעלי המניות
במקרים מסוימים, כאשר לחברה בע"מ חובות, הדירקטוריון מחליט שאם תוך שנה לא תשלם את חובותיה היא תפורק. בהמשך מכנסים אסיפה כללית שבה מקבלים החלטה על הפירוק וממנים מפרק. כמו כן, לאחר פרסום הפירוק, הממונה על הפירוק יכנס את נכסי החברה ויסלק את חובותיה. ההבדל בין פירוק בעלי המניות לבין פירוק חברה בע"מ באמצעות נושים דומה, אך בסדר מעט שונה. קודם מכנסים אסיפה, מכנסים את הנושים, מפרסמים, שוב מכנסים את הנושים ומודיעים על הפירוק לרשם החברות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה